ליצירת קשר השאירו פרטים ונחזור אליכם בדיסקרטיות מלאה

    בקשה למינוי מנהל עיזבון

    כאשר אדם נפטר, הוא מותיר אחריו עיזבון. עיזבון כולל בתוכו הן רכוש ונכסים שאמורים להתחלק בין יורשיו של המנוח או זכויות שיש לו, והן חובות שצבר. אם בחלק גדול מהמקרים יורשיו של המנוח מנהלים את העיזבון בעצמם או בעזרת מיופה כוח מטעמם, ישנם מצבים בהם מוגשת בקשה למינוי מנהל עיזבון, מנהל רשמי שמונה ע"י הרשויות. מינוי רשמי של מנהל עיזבון נעשה כאשר נדרש כינוס נכסיו של המנוח אשר אינם בהכרח ידועים ליורשיו באופן מלא או כאשר ישנם חובות רבים בהם יש לטפל בקדימות, זאת כדי שלא יקרה מצב בו היורשים ייתבעו ע"י נושיו של המנוח. מעבר לכך, בקשה למינוי מנהל עיזבון מוגשת גם כאשר היורשים חוששים שחלוקת העיזבון באופן עצמאי תעורר מחלוקות והם מעדיפים שהדבר ינוהל ע"י גורם רשמי ואובייקטיבי לחלוטין.

    כיצד מוגשת בקשה למינוי מנהל עיזבון?

    כדי שימונה מנהל עיזבון על יורשיו של המנוח להגיש בקשה למינוי מנהל עיזבון. כאשר הבקשה מוגשת לפני הוצאת צו קיום צוואה, המנהל הממונה הוא זמני ולתקופה של מספר חודשים. מנהל זמני ממונה כאשר יש צורך לטפל בדברים באופן דחוף עוד לפני סיום הפרוצדורה הנדרשת עד הוצאת צו קיום צוואה או צו ירושה. כך נעשה כשישנו חשש לנזקים לנכסי העיזבון אם העניין לא יהיה בטיפולו של מנהל עיזבון, צורך בגביית חובות וגם כאשר ישנו חשש מביצוע פעולות מסוימות. מנהל זמני יכול גם לתבוע או לטפל בתביעות המוגשות. כל מעוניין בדבר יכול להגיש בקשה למינוי מנהל עיזבון גם אם הדבר לא מוסכם ע"י כל הנוגעים בדבר.

    תפקידו של מנהל עיזבון קבוע

    אם תפקידו של מנהל עיזבון זמני הוא לטפל בדברים הבוערים הדורשים טיפול מיידי, מנהל עיזבון קבוע מטפל בכל מה שנדרש לאורך הפרוצדורה כולה מרגע הוצאת צו קיום צוואה או צו ירושה ועד לחלוקת העיזבון בפועל. תפקידיו של מנהל עיזבון קבוע כולל שלושה חלקים עיקריים: ניהול נכסי העיזבון: השקעת נכסים, השכרה שלהם עד לחלוקתם ועוד. חלק שני הוא כאמור תשלום חובות העיזבון אם אלה לא שולמו במלואם ע"י מנהל עיזבון זמני. החלק השלישי הוא חלוקת יתר העיזבון לאחר פריעת חובות בהתאם לחוק הירושה או בהתאם לצוואה.

    עו"ד ג'יין חסון מתמחה בכל הקשור לצוואות וירושות, כולל ניהול עיזבונות על כל הטיפול הנדרש. מוזמנים ליצור קשר.

    ליצירת קשר

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בדיסקרטיות מלאה




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן