ליצירת קשר השאירו פרטים ונחזור אליכם בדיסקרטיות מלאה

    עורך דין הסכם ממון

    כאשר מדובר בהסכם ממון שנערך לזוגות נשואים או הסכם חיים משותפים לזוגות של ידועים בציבור, רבים חושבים בטעות שכל אחד מהסכמים אלה  מיועד רק לזוגות אמידים ובעלי הון רב, או כאשר אחד מבני הזוג הוא כזה. הדברים אינם כך. עריכת הסכם ממון או הסכם חיים משותפים מומלצת לזוגות באופן כללי, במיוחד במצב בו כל אחד מבני הזוג הספיק לצבור רכוש משמעותי כמו דירה, מה שקורה לא מעט כאשר מדובר בנישואים בגיל מאוחר יותר או נישואים פרק ב'. גם אם מחשבה על גירושין רגע לפני שאתם מתחתנים אינה נוחה לכם, כדאי מאוד להתגבר על אי הנוחות ולפנות אל עורך דין הסכם ממון בעל ידע וניסיון שייסע לכם לערוך הסכם ממון     מפורט ובעל תוקף משפטי. כך תחסכו לעצמכם הרבה מאוד קשיים אם חלילה תגיעו למצב של גירושין.

    האם ניתן לערוך את ההסכם ללא עורך דין הסכם ממון בעל ידע וניסיון בעריכת הסכמי ממון או הסכם חיים משותפים?

    הדבר אפשרי אך לחלוטין לא מומלץ. זוגות רבים אשר ראו בכך צעד חכם באותו רגע בו ערכו את ההסכם בעצמם, הבינו כי בדיעבד זו הייתה טעות לעשות זאת ללא ליווי של עורך דין הסכם ממון אשר מתמחה בעניין. עריכת הסכם ממון או הסכם חיים משותפים לבד מביאה פעמים רבות להסכם דל ולא מקיף, הסכם שלא כולל בתוכו את כל הרכוש ולמעשה אינו באמת מנחה את בני הזוג כיצד לנהוג במצב של גירושין או פרידה. חשוב לזכור שהשימוש בהסכם נעשה כאשר מערכת היחסים אינה בשיאה ויכולה אפילו להיות עכורה מאוד. במצב זה, אם דברים לא יהיו מנוסחים היטב, באופן חד משמעי שאינו משתמע לשתי פנים, ישנה החטאה של המטרה. כל צד ייקח את הדברים למקום שנוח לו וכך, למרות ההסכם, בני הזוג ימצאו את עצמם בסכסוך.

    מתי מומלץ לערוך את ההסכם?

    את הפניה אל עורך דין לצורך עריכת ההסכם מומלץ לעשות לפני הנישואין. כאשר הסכם נערך לפני הנישואין, מספיק לפנות לנוטריון על מנת לתת לו תוקף משפטי. כאשר ההסכם נערך לאחר הנישואין, תוקף משפטי ניתן לו רק לאחר אישור של בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני. ההיגיון לכך הוא שלאחר הנישואין יכולים לקרות דברים כאלה ואחרים המהווים שיקול ברצון לערוך הסכם ממון וגם בהחלטות שנקבעות במסגרת ההסכם.

    עו"ד ג'יין חסון היא עו"ד לענייני משפחה ובעל רישיון נוטריון, המתמחה בין היתר בעריכת הסכמי ממון והסכמי חיים משותפים ומסייעת לכל זוג לערוך את ההסכם שישרת אותו בצורה הטובה ביותר. מוזמנים ליצור קשר.

    ליצירת קשר

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בדיסקרטיות מלאה




      מידע נוסף בנושא

      עריכת הסכם ממון

      כאשר זוג עומד להינשא, הדבר האחרון עליו הוא רוצה לחשוב הוא על גירושין. עם זאת, יותר ויותר זוגות רואים את המתרחש סביבם ולוקחים בחשבון שגירושין אינם עניין נדיר. כשליש מהזוגות בישראל בוחרים בסופו של דבר להתגרש. לכן, אם ישנה אפשרות לזוג להקל על עצמו אם יגיע לגירושין, הדבר מומלץ. עריכת הסכם ממון לפני הנישואין היא דרך טובה להפוך את הגירושין אם יהיו לקלים יותר. הסכם ממון הנערך אצל עורך דין לענייני משפחה המומחה בתחום מפורטת חלוקת הרכוש שצבר כל אחד מבני הזוג בעצמו או רכוש משותף שנצבר עד הנישואין, שיתוף או העידר שיתוף בנכסי בני הזוג ערב הנישואין ועוד. ניתן אף לקבוע החלטות נוספות כמו חלוקת רכוש עתידי ובכלל אופן ההתנהלות מבחינה כלכלית: האם יהיה חשבון משותף, פיצול חשבונות, יחול משטר הפרדה רכושית בין הזוג ועוד.

      היתרונות של עריכת הסכם ממון

      אחד הנושאים הבוערים והרגישים ביותר בגירושין הם אופן חלוקת הרכוש. ללא עריכת הסכם ממון הרכוש אמור להתחלק בהתאם לחוק יחסי הממון הקובע שחלוקת הרכוש צריכה להיות שווה, כולל רכוש שנצבר לחוד בזמן הנישואין. לכן, הסכם ממון יכול להיות משמעותי להמשך חייו של כל אחד מבני הזוג לאחר גירושין. יתרון נוסף הוא שקט. עד כמה שלא נעים להתעסק בענייני חלוקת רכוש ובכלל באופציה לגירושין לפני הנישואין, בסופו של דבר לבני הזוג ישנו שקט לאחר עריכת הסכם ממון, מה שבסופו של דבר עוזר לכך שההסכם יהיה מקופל באחת המגירות ולא יבוא לידי מימוש.

      מצבים בהם הסכם ממון חשוב במיוחד

      עריכת הסכם ממון חשובה ותורמת בכל מצב. עם זאת ישנם מצבים בהם הדבר חשוב עוד יותר. היום ישנם זוגות רבים הנישאים בגיל מבוגר יחסית, לאחר שכבר התפתחו מבחינה מקצועית, התבססו וגם צברו רכוש משמעותי בעצמם כמו דירה וסוגים שונים של נכסים. גם כאשר מדובר בנישואין פרק ב' מומלץ מאוד לערוך הסכם ממון. לרוב נישואין אלה קורים  בגיל מבוגר לאחר התבססות כלכלית וכאן נכנסים לתמונה גם ילדים מנישואים קודמים שפעמים רבות ירצה  להבטיח שרכוש מסוים יעבור אליהם בהמשך.

      עו"ד ג'יין חסון היא עו"ד  לענייני משפחה בעלת ניסיון רב, כולל בעריכת הסכמי ממון. היא מעניקה לכל לקוח שירות מקצועי ויחס אישי. מוזמנים ליצור קשר.

      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן