ליצירת קשר השאירו פרטים ונחזור אליכם בדיסקרטיות מלאה

    עורך דין מזונות

    כאשר זוג מחליט לפרק את החבילה ולהתגרש, אחד הדברים החשובים ביותר שאמורים לעמוד לנגד עיניו הוא דאגה לילדים, לרווחתם ולכך שחייהם יעברו טלטלה מינימלית ככל האפשר, לפחות במובן הכלכלי. כדי לשמור על רווחתם, מחויב צד אחד לשלם לשני  מזונות באמצעותם הוא אמור לקחת חלק במימון הוצאות גידול הילדים  והכל במטרה שלא יהיה בית עשיר ובית עני. עורך דין מזונות המתמחה בתחום דיני משפחה בכלל ובקיא במזונות בפרט יכול להוביל מו"מ בין האם לאב בקביעת גובה המזונות במסגרת הסכם גירושין או לחילופין לייצג כל אחד מן הצדדים אם לא מגיעים להסכמה ומוגשת תביעת מזונות לבית המשפט.

    יתרונותיו של עורך דין מזונות

    הורים רבים היום בוחרים לקחת חלק שווה כמעט לחלוטין בגידול הילדים באמצעות קביעת אחריות הורית משותפת, שנהגנו בעבר לקרוא משמורת משותפת. אחריות הורית משותפת/משמורת משותפת קובעת שהייה של הילדים אצל כל אחד מן ההורים באופן שווה, קבלת החלטות משותפת וגם נשיאה משותפת בהוצאות באופן שווה בין ההורים. עם זאת גם באחריות הורית משותפת/משמורת משותפת נקבע בד"כ מזונות . כאשר אחריות הורית משותפת/המשמורת משותפת, גובה המזונות יהיה נמוך משמעותית לעומת מזונות כשאחריות הורית לא שוויונית. עדיין, לרוב ישולמו מזונות גם באחריות הורית משותפת, למשל כאשר ישנו הבדל בין יכולת ההשתכרות בין הצדדים ו/או הכנסה פנויה של אחד מהשני ההורים שונה.

    שינויים בגובה המזונות – האם זה אפשרי?

    הסכם גירושין/הסכם פרידה אמור לשמש את הזוג  לטווח ארוך. עם זאת, יכולים להיות שינויים בחיים המצדיקים התאמה של גובה המזונות. אם למשל ישנה הרעה ביכולת ההשתכרות של האב באופן משמעותי, הוא יכול להגיש בעזרת עורך דין מזונות, תביעה להפחתת מזונות. עת יש שינוי נסיבות מהותי, ניתן לפנות לבית המשפט לשינוי גובה המזונות שנקבע בעבר. בכל מצב בו חלים שינויים, בין אם בהוצאות, בין אם במעורבות גידול הילדים (למשל אם אחד הילדים עובר לגור אצל הורה אחר) ובין אם ביכולת ההשתכרות, ניתן להגיש תביעה לשינוי מזונות.

    עו"ד ג'יין חסון מתמחה בענייני משפחה וגירושין. היא בעלת ניסיון רב בהובלת הליכי גישור והסכמה לגבי מזונות וגם ייצוג בבית המשפט בתביעת מזונות. מוזמנים ליצור קשר.

    ליצירת קשר

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בדיסקרטיות מלאה




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן