ליצירת קשר השאירו פרטים ונחזור אליכם בדיסקרטיות מלאה

    סכסוכי ירושה בין אחים

    ירושה היא נושא מורכב ורגיש במשפחות רבות. חלוקת הירושה יכולה להתבצע על פי חוק הירושה או בהתאם לצוואה שהותיר אחריו המנוח. מטרתה של צוואה היא שחלוקת העיזבון תתבצע לפי רצונו של המנוח. סכסוכי ירושה בין אחים פורצים לא מעט על רקע תחושה של קיפוח אחד מילדיו של מותיר הצוואה. הדבר פותח אצל רבים תיבת פנדורה הקשורה ליחסיו של כל אחד מהילדים עם ההורה. סכסוכי ירושה בין אחים יכולים להביא לתוצאות חמורות של נתק משפחתי. לכן, מומלץ לפנות מוקדם ככל האפשר לעורך דין המומחה בתחום ובעל ניסיון ביישוב סכסוכים הקשורים לנושא.

    איך ניתן לפתור סכסוכי ירושה בין אחים?

    חשוב להדגיש כי כאשר ישנה צוואה, החוק אומר קודם כל לקיים את הכתוב בה גם אם הדבר אינו מוצא חן בעיני מי מהצדדים. צוואה היא דבריו האחרונים של המנוח אשר אינו יכול להסביר את עצמו בזמן קיום הצוואה, ולפרט מדוע בחר לחלק את העיזבון כפי שבחר. לכן, מבחינת בית המשפט כל עוד אין סיבה משמעותית לפסול את הצוואה, מדובר במסמך בעל תוקף משפטי שיש לקיים את המצווה בו. לכן, סכסוכי ירושה בין אחים מומלץ לנסות ולפתור עוד לפני שהדברים מגיעים לבית המשפט. עורך דין לענייני משפחה הבקיא בדיני צוואות וירושות ובעל ניסיון רב בניהול סכסוכים יוכל לנהל הליך ולהביא לפתרון המקובל על כולם. ניתן גם שכל צד בסכסוך ייוצג ע"י עורך דין ואלה ינהלו מו"מ והידברות  בין הצדדים.

    מה עושים כאשר אין פתרון לסכסוך שנוצר בגישור או מו"מ?

    כאשר סכסוכי ירושה בין אחים הנוגעים לצוואה אינם נפתרים מחוץ לבית המשפט, יכול אחד הצדדים להגיש התנגדות לקיום צוואה. התנגדות זו היא למעשה תביעה. המתנגד תובע את יתר היורשים. כדי שההתנגדות תתקבל, עליו למצוא את הדרכים להוכיח שקיים פסול בעריכת הצוואה, שהיא נערכה כאשר המצווה לא היה כשיר לכך ולא היה בצלילות מלאה, או תוך הפעלת לחץ על המצווה. עורך דין המומחה בתחום יוכל להביא טיעונים המטילים ספק בכך שהצוואה נערכה עפ"י דרישות החוק וכך להביא לפסילתה.

    עו"ד ג'יין חסון מתמחה בדיני משפחה לרבות יישוב סכסוכי ירושה  או ייצוג בהתנגדויות לצוואה בערכאות המשפטיות. מוזמנים ליצור קשר.

    ליצירת קשר

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בדיסקרטיות מלאה




      מידע נוסף בנושא

      חלוקת ירושה בין אחים

      אחד הנושאים בהם יש לטפל כאשר אדם נפטר הוא חלוקת הירושה. טיפול בנושא זה גורם לרבים אי נוחות בגלל המצב הרגשי הלא פשוט בו הם נמצאים לאחר פטירתו של אדם אהוב. לכן, חלוקת ירושה בין אחים ובכלל נעשית פעמים רבות בליווי ואף בניהול עורך דין המתמחה בנושא צוואות וירושות. הדבר מוריד מכתפיהם של האחים ויורשים אחרים אם ישנו את הצורך לנהל את הדברים בעצמם. בגלל הרגישות, פעמים רבות מתעוררות מחלוקות בין אחים לגבי אופן חלוקת הירושה, בין אם היא נעשית עפ"י צוואה שהשאיר המנוח ובין אם לפי חוק הירושה. עורך הדין יוכל ליישב סכסוכים עוד לפני החמרתם ולהביא לפתרון המקובל על כולם.

      בעיות המתעוררות בעניין חלוקת ירושה בין אחים

      בעיות בחלוקת הירושה יכולות להתעורר בין אם המנוח השאיר צוואה ובין אם לא. כאשר החלוקה היא עפ"י חוק הירושה, יכול לקרות מצב בו אדם הקרוב מאוד אל המנוח כמו בן חורג אשר אינו נחשב בן משפחה מבחינת החוק לא יקבל דבר ואילו בן ביולוגי אשר היה בקשר מרוחק מאוד אמור לקבל מן הירושה בהתאם לדרגת קרבתו. הדבר מעורר מחלוקות אשר אינן מגיעות לפתרון ללא טיפול מקצועי בעניין המסתמך על בקיאות בחוק. כאשר ישנה צוואה בה חילק המצווה את רכושו כרצונו, יכולה החלוקה להיות לא שוויונית ולהביא לתחושות קיפוח. גם אז חלוקת ירושה בין אחים הופכת להיות בעייתית.

      בכל הנוגע לירושה בחרו את עורך הדין המתמחה בתחום

      דיני ירושות וצוואות הם תחום מורכב מאוד בעולם המשפט הישראלי, הן לגבי אופן החלוקה ללא צוואה והן כשישנה צוואה. אם בנושאים משפטיים רבים כל הנוגעים בדבר ישנם ויכולים לומר את דברם, בנושא זה אחד הצדדים העיקריים, המוריש, אינו נמצא כאשר מגיע הרגע לקיום צוואה או ירושה. לכן, כשמדובר על חלוקת ירושה בין אחים ובכלל בחרו עורך דין המומחה בתחום זה, עורך דין שיש לו ניסיון רב בטיפול בעניינים מורכבים הנוגעים לחלוקת ירושה, כזה שיש לו יכולת מעולה להוביל הליכי גישור ויישוב סכסוכים, לייצג בניהול מו"מ וגם כמובן בבית המשפט אם הטיפול בנושא מגיע לכך.

      עו"ד ג'יין חסון מתמחה בדיני צוואות וירושות. יש לה  ניסיון רב ביישוב סכסוכים הנוגעים לחלוקת ירושה, עם צוואה או ללא צוואה. מוזמנים ליצור קשר.

      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן