ליצירת קשר השאירו פרטים ונחזור אליכם בדיסקרטיות מלאה

    חלוקת רכוש בגירושין

    אחד הנושאים המרכזיים אשר סביבם נוצרים סכסוכים קשים כאשר זוג מחליט להתגרש הוא  חלוקת הרכוש. כאשר מדבר בחלוקת רכוש בגירושין, העניין כולל לא רק רכוש הנראה לעין כמו רכב, דירה או רכוש אחר אלא גם קופות גמל, קרנות השתלמות, פיצויי פרישה, פנסיה, מוניטין ועוד. עפ"י חוק יחסי הממון, חלוקת רכוש בין זוג שמתגרש צריכה להיות שוויונית, לפי עיקרון הסדר איזון משאבים. ישנו הבדל בהתייחסות לרכוש הנצבר ע"י אחד מבני הזוג לפני הנישואין לבין רכוש שנצבר לאחר מכן. עם זאת, לגבי רכוש שנצבר לאחר הנישואין, גם אם הוא רשום על שם אחד מבני הזוג, הוא נחשב כשייך לשניהם ולכן נכלל בתוך חלוקת הרכוש המשותפת.

    דירה: חלק חשוב בנושא חלוקת רכוש בגירושין

    אחד הנושאים שסביבם ישנה מחלוקת גדולה בענייני חלוקת רכוש בגירושין היא הדירה. עבור משפחות רבות הדירה מהווה נכס מרכזי. בנוסף, בניגוד לכספים שניתן לחלק באופן שווה, דירה קשה יותר לחלוקה אלא אם כן היא נמכרת וכל אחד מקבל את חלקו ברווח. פירוק השיתוף באמצעות מכירת הדירה יהיה לרוב הפתרון הנוח ביותר לחלוקת הדירה, אך כאשר ישנם ילדים וכשהמשפחה התגוררה עד אותו רגע בדירה המדוברת הדבר יהיה מורכב יותר. מכירת הנכס, פדיון משכנתאות שרובצות בד"כ על דירתם המשותפת של הזוג המתגרש, וחלוקת יתרת הכספים מאפשרת לכל אחד שימוש בהון הנותר לרכישת דירה על שמם בהמשך.  ישנן סיטואציות שהנכס לא נמכר לצד ג' בעת הגירושין, אלא מממש אחד מבני הזוג את זכותו לקנות את חלקו של אחר בהעברה אגב גירושין.

    יתרונותיה של חלוקת רכוש שנעשית בהסכמה

    להגעה  להסכם גירושין מחוץ לבית המשפט ללא ספק יש יתרונות רבים, כולל לגבי חלוקת רכוש בגירושין. כאשר בני הזוג מגיעים להסכמה ביניהם כיצד לחלק את הרכוש, גם אם הדבר דורש פשרה מסוימת, הם לפחות יודעים היכן הדברים עומדים. דיון בדברים בבית המשפט משמעו קביעה של בית המשפט כיצד לחלק את הרכוש, כאשר הדבר יכול להפתיע את אחד הצדדים וגם את שניהם. גם בתי המשפט מעודדים היום הגעה  להסכם גירושין על כל חלקיו בהליך גישור, וכאשר התהליך מובל ע"י עורך דין בעל ניסיון הן בגישור והן בייצוג בבתי המשפט ובתי הדין הרבניים, ישנם סיכויים גדולים להצלחת התהליך.

    עו"ד ג'יין חסון מתמחה בדיני משפחה. היא מלווה זוגות רבים בנושא חלוקת הרכוש בהליך גישור או מייצגת צד בערכאות המשפטיות והכל עד מימוש זכותיהם. מוזמנים ליצור קשר.

    ליצירת קשר

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בדיסקרטיות מלאה




      מידע נוסף בנושא

      חלוקת רכוש בין בני זוג

      למרות העובדה שזוגות מתגרשים אמורים לשמור על רמת חיים הדומה לזו שהייתה להם לפני הגירושין, לרוב הדברים אינם נראים כך. פעמים רבות כל אחד מבני הזוג ימצא את עצמו במצב כלכלי פחות טוב בעקבות הגירושין, בין היתר בגלל חלוקת רכוש בין בני זוג שנעשתה באופן שמקשה עליהם בהמשך. חלוקת רכוש היא אכן עניין לא פשוט למרות שעל פי חוק יחסי הממון דברים אמורים להיות פשוטים: חלוקה שוויונית של כל הרכוש שנצבר לאחר הנישואין, כולל רכוש הרשום על שם אחד מבני הזוג. עם זאת, בית המשפט יכול להגיע גם להחלטה לחלק את הרכוש באופן שאינו שוויוני, למשל כאשר יכולת ההשתכרות של אחד מבני הזוג גבוהה משמעותית ביחס לאחר.

      היתרונות של חלוקת רכוש בין בני זוג בהסכמה

      באופן כללי, הגעה להסכם גירושין בהסכמה ולא באמצעות תביעה המוגשת לבתי המשפט לענייני משפחה או בתי הדין הרבניים היא עדיפה. כך ההגעה להסכם תהיה בדרך רגועה תוך קיום מו"מ בין בני הזוג והגעה להסכמות בכל נושא. חלוקת רכוש בין בני זוג היא נושא רגיש במיוחד המעורר לא מעט אמוציות. ללא ספק הגעה לכל סעיף בנושא זה תוך הסכמה תאפשר לבני הזוג לצאת לדרך חדשה בצורה חלקה יותר. מעבר לכך, גם אם חלוקת הרכוש אינה אידיאלית עבור אף אחד מהצדדים, לפחות ההחלטות התקבלו על ידם כך שאף צד אינו מופתע, דבר שלחלוטין עלול לקרות כאשר בערכאה המשפטית שדנה וקובעת כיצד תהיה חלוקת רכוש בין בני זוג.

      להקדים תרופה למכה באמצעות הסכם ממון

      כיוון שחלוקת הרכוש בגירושין היא עניין רגיש, מומלץ לעשות מה שניתן כדי להקל על הדברים. אחת הדרכים המקובלות לכך היא עריכת הסכם ממון לפני הנישואין. מומלץ לעשות זאת לפני הנישואין כיוון שאז נדרש אישור ההסכם ע"י נוטריון ולא ע"י בית המשפט לענייני משפחה. בהסכם נקבע כל הקשור לחלוקת רכוש, לפחות רכוש שנצבר לפני הנישואין. במסגרת ההסכם ניתן להחליט על כך שרכוש שצבר כל אחד מבני הזוג לפני הנישואין יישאר בחזקתו. לדבר יש משמעות רבה במיוחד כשמדובר על רכוש כמו דירה. עריכת הסכם זה כשהקשר נמצא בשיאו יסייע מאוד לזוג בזמן הגירושין אם יהיו.

      עו"ד ג'יין חסון בעלת רישיון נוטריון מתמחה בענייני משפחה, מייעצת, מלווה ומייצגת את לקוחותיה גם בנושאים מורכבים במקצועיות רבה. מוזמנים ליצור קשר.

      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן